En aftale er ikke bare en aftale

16. juli 2016 - af Kamilla

For at komme ud til Rosint, hvor Katrine og jeg arbejder med Outreach-projektet en gang om ugen, har vi brug for en chauffør og en bil.

Det kan ofte være en stor udfordring at få skaffet begge dele samme dag og på et bestemt tidspunkt. Bilerne, som vi bruger, hører til Masangahospitalet, og eftersom vi er en undergruppe af organisationen Masanga DK, er det deres biler, vi bør bruge. Bilerne er dog ofte i stykker, men så er det helt fantastisk, at de lokale chauffører ikke blot er gode til at køre men også er mestre i at ordne de fleste småting, der kan gå galt på en tur. Hvordan får man så arrangeret med chaufføren, at han skal hente en kl. 8 om morgenen?

Min samarbejdspartner Katrine Ellegaard Møller, som har været her lige godt tre måneder nu, har efterhånden fundet ud af, hvordan det fungerer, og hun giver mig følgende råd: ”En aftale er ikke bare en aftale. Det er en væsentlig faktor, at chaufføren kan se, at det er vigtigt for dig at komme afsted præcis på det tidspunkt, du beder om. Ofte forklarer jeg, hvad jeg skal, så chaufføren kan forstå, hvorfor det er vigtigt at holde tidsplanen. Samtidig sætter de en stor ære i ikke at skuffe dem, de holder af. Det er derfor et rigtig godt råd at få snakket godt med chaufførerne på turene og forklare dem, at du stoler på dem, hver gang du bestiller en bil, og at du stoler på, at de ikke skuffer dig ved at komme for sent”.

/Kamilla

← Nyheder

Kontakt os
Error loading Partial View script (file: ~/Views/MacroPartials/InsertUmbracoForm.cshtml)